im so grateful

Saye rase semua orang patut ade list ni, bak kate Hanis Zalikha 🙂 Jadi saya akan mulakan senarai kesyukuran saya dengan Alhamdulillah..saya bersyukur kerana :-

 

1. Saya dilahirkan tidak cacat dan sempurna anggota badan

 

2. Saya masih mempunyai ibu bapa yg saling sayang menyayangi

mama dan abah tersayang

mama dan abah tersayang

 

3. Saya mempunyai seorang adik perempuan dan seorang adik lelaki

adik perempuan saya, fuzy dan adik lelaki saya amir (tgh tido)

adik perempuan saya, fuzy dan adik lelaki saya amir (tgh tido)

 

4. Saya mempunyai Khairy sebagai teman lelaki, sahabat,  bakal suami, teman hidup  😉

khairy dan saya

khairy dan saya

 

 

5. Saya mendapat peluang pekerjaan tanpa perlu menganggur selepas tamat pengajian

 

6. Saya mempunyai seorang ibu yang suke dan pandai memasak (dan berharap saya juga akan menjadi seperti beliau)

 

7. Mempunyai keluarga yg saling sayang – menyayangi dan mengambil berat diantara satu sama lain

 

8. Walaupun hidup saya tidaklah sesenang mana tapi saya masih boleh menikmati makanan yg lazat2

tersangatlah lazat *yum*yum*

tersangatlah lazat *yum*yum*

 

9. Saya mempunyai kawan2 yg boleh dipercayai dan tidak hipokrit ( mungkin tidak semua, tetapi ade )

 

10. Saya akan berkahwin pada tahun 2009 (diamana umur saya 23thn, dan saya mmg ade ada membuat perancanagn untuk berkahwin , paling muda 23 dan paling tua 25, mcm tak percaya, tetapi inilah kenyataan! alhamdulillah)

 

11. Hubungan saya dengan keluarga dan teman lelaki tidak banyak masalah

 

12. Saya mempunyai kadar metabolisma yg stabil

 

13. Saya tidak mempunyai masalah kulit yg kronik

 

14. Saya mempunyai rambut yg semulajadi beralun ( jadi saya tak perlu ke salon utk buatkan rambut saya beralun)

 

15. Di umur 22 saya telah mempunyai kereta sendiri hasil titik peluh sendiri ( walaupon d/payment dibayarkan oleh khairy dan sebenanye keje saya tak lah berpeluh sgt, eh bukan, tak berpeluh langsung! )

EVO X

EVO Xp/s : gamba ni propaganda saje. sebenanye kete saya taklah sehebat ini...berangan je, free je kan? hehe

16. Saya boleh memasak dan ramai yg sukekan masakan saya terutamanya mama saya, adik-beradik saya, dan hanie munira

 

17. Saya seorang yg tidak mengamalkan sifat diskriminasi

 

18. Saya masih bernafas dan mampu untuk menyebut alhamdulillah dan allahuakbar!

 

19. Saya tidak buta IT

 

20. Saya masih boleh melihat dan mendengar

 

21. Saya tidak boleh melihat alam dan makhluk2 yang ghaib (nauzubillah)

 

22. Saya dapat beraya bersama keluraga setiap kali raya menjelma

raya 2007

raya 2007

 

23. Rumah yg dibeli oleh Khairy bakal siap tidak lama lagi ( yeay! tak sabar rasenye nak cuci rumah dah hias. home-sweet-home )

home sweet home

home sweet home

 

 

24. Saya boleh menolong rakan menjadi pendengar mereka yg setia sekiranya mereka ada masalah ( itu saje yg mampu saya bantu )

 

25. Mama dan Abah saya tidak pernah mengahalang untuk berkahwin di usia muda. Kata mereka, “Benda yg baik, tak baik ditangguh2 kan”

 

26. Saya mempunyai citarasa yg agak bagus dlm fesyen pakaian dan juga perhiasan rumah. (tak nak la cakap bagus, nnt orang kate poyo pulak, hehe..agak bagus pon dah okay )

fashion20star20copia

anya-hindmarch

dsc00991

 

 

27. Saya mempunyai ibu yang serba-boleh. Penyayang, pandai memasak, pandai menjahit, pandai berkebun, pandai berjimat, pandai berfikir cara untuk menambah pendapatan keluarga, tidak mudah putus asa, pandai mengambil hati orang tua, segala-galanya pandai lah!

 

28. Saya tidak terjebak dengan masalah sosial kronik yg semakin menular

 

29. Adik-beradik saya juga tidak terjebak dgn masalah kronik yg semakin menular seperti penagih dadah atau mat rempit extreme.

 

30. Adik perempuan saya telah pun menamatkan perhubungannya dengan lelaki bukan Islam yang memang takder intention lagsg untuk memeluk Islam.(alhamdulillah..)

u deserve better

u deserve better

 

31. Adik lelaki saya, Amir bukan homo-seksual

dsc03052

Adik lelaki saya, Amir

 

32. Saya mempunyai adik beradik yg sangat cool dan best!

farah, amir dan fuzy

farah, amir dan fuzy

33. Kawan baik saya dapat membuat latihan praktikal nye di sebuah syarikat pengiklanan terkenal iaitu Leo Burnett.
ayui
34. Saya masih boleh bersyukur dan tidak lupa akan rezeki yg didatangkan oleh Allah kepada saya.
Sebenarnya ade banyak lagi perkara yg perlu disyukuri setiap hari, tapi kalau nak disenaraikan satu persatu memanglah saya takder kerja lain selain mem’blog’ ni kan? Saya bukan lah nak menyuruh semua orang membuat senarai kesyukuran masing2, cuma bagi saya kalau boleh disenaraikan lagi baik kerana ia dapat mengingatkan kite yg kite adalah jauh lebih beruntung dan bertuah daripada manusia2 yg berada di bwh taklukan penjajah ataupun negara yg tidak bernasib baik seperti Somalia, Pakistan, Palestine, Afganisthan dan lain-lain.
Syukur Alhamdulillah… 🙂
2 Comments

Filed under Personal

2 responses to “im so grateful

  1. Nak buat tapi takut….jadi MC u tu. 🙂

Leave a Reply

